ملاحظات اسکن UDP با Nmap

Pentest Tips

اسکن UDP با Nmap

در بخش PenTest Tips، سعی ما بر این است که تجربیاتی که در حوزه تست نفوذ به دست آمده است و می تواند به شما در انجام هر چه بهتر فرآیند تست نفوذ کمک نماید، مطرح گردد. در این بخش به رعایت جوانب احتیاط در انجام اسکن UDP با Nmap می پردازیم.

یکی از ابزارهای کاربردی در حوزه تست نفوذ، ابزار Nmap می باشد. از این ابزار به منظور اسکن شبکه و همچنین اسکن پورت در شبکه استفاده می گردد. یکی از انواع اسکن که می توان با ابزار Nmap انجام داد، اسکن UDP می باشد. بدین منظور از سوییچ -sU استفاده می گردد.

نکته ای که در این بخش از PenTest Tips قصد اشاره به آن را داریم، توجه به اسکن UDP می باشد.

این نوع اسکن سربار زیادی بر روی شبکه و دستگاهی که قصد اسکن آن را داریم، خواهد داشت. بدین منظور در صورت نیاز و صد در صد با هماهنگی مسئولین شبکه و هدف مورد نظر، اسکن UDP را انجام دهید. به صورت پیش فرض، پورت های کاربردی و معروف توسط Nmap، اسکن می شوند و البته شما با سوییچ -p می توانید کلیه پورت ها را نیز اسکن نمایید.

توجه داشته باشید که اسکن تمام پورت ها به روش UDP، زمان زیادی به طول می انجامد و همچنین می تواند منجر به استفاده منابع دستگاه مورد تست شود. استفاده از این نوع اسکن معمولا در دستگاه های ارتباطی مانند سوییچ های شبکه، می تواند در برخی موارد منجر به قطع شدن ارتباط گردد، لذا مجدد توصیه می شود که حتما با هماهنگی مسئولین شبکه، همراه با مانیتور نمودن ترافیک ارسالی و دریافتی، این اسکن انجام شود تا منجر به قطعی ارتباط و یا بروز مشکل در شبکه نگردد.

البته شما می توانید برای مطالعه مطالب بیشتر در زمینه ابزار Nmap به بخش Nmap for Pen Testers مراجعه نمایید.

درباره نویسنده: احسان نیک آور

ممکن است دوست داشته باشید