آشنایی با پروتکل HTTP – بخش هشتم

در این بخش به فصل هشتم از کتاب HTTP The Definitive Guide با عنوان Integration Points: Gateways, Tunnels, and Relays می باشد.

وب ثابت کرده است که ابزاری باورنکردنی برای انتشار محتوا است. با گذشت زمان، تمایل افراد در ایجاد محتوا از قرار دادن اسناد ثابت آنلاین به تمایل به اشتراک گذاری منابع پیچیده‌تر، مانند محتوای پایگاه داده یا صفحات HTML به صورت پویا تغییر کرده است. برنامه‌های کاربردی HTTP، مانند مرورگرهای وب، ابزار یکپارچه‌ای را برای دسترسی به محتوا از طریق اینترنت در اختیار کاربران قرار داده اند.

HTTP همچنین به یک بلوک اساسی برای توسعه دهندگان برنامه تبدیل شده است، که پروتکل‌های دیگر را در بالای HTTP پشت سر می‌گذارند (به عنوان مثال، استفاده از HTTP برای تونل کردن یا انتقال ترافیک پروتکل‌های دیگر از طریق فایروال‌ها، با قرار دادن آن ترافیک در HTTP). HTTP به عنوان یک پروتکل برای تمام منابع وب استفاده می‌شود و همچنین پروتکلی است که سایر برنامه‌ها و پروتکل‌های اپلیکیشن از آن برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند.

این فصل نگاهی کلی به برخی از روش‌هایی دارد که توسعه‌دهندگان برای استفاده از HTTP برای دسترسی به منابع مختلف ارائه کرده‌اند و بررسی می‌کند که چگونه توسعه‌دهندگان از HTTP به عنوان چارچوبی برای فعال کردن سایر پروتکل‌ها و ارتباطات برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

در این فصل به بحث زیر می‌پردازیم:

  • Gateway‌هایی که HTTP را با سایر پروتکل‌ها و برنامه‌ها مرتبط می‌کنند.
  • Interface های برنامه، که به انواع مختلف برنامه‌های کاربردی وب اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
  • تونل‌هایی که به شما امکان می‌دهند ترافیک غیر HTTP را از طریق اتصالات HTTP ارسال کنید.
  • Relay یا رله‌ها، که یک نوع پراکسی HTTP ساده‌شده هستند و برای ارسال داده‌ها در یک بار پرش(Hop) استفاده می‌شوند.

ادامه مطالب این بخش را می توانید از لینک زیر به صورت PDF دانلود نمایید:

دانلود بخش هشتم از آشنایی با پروتکل HTTP

درباره نویسنده: احسان نیک آور

ممکن است دوست داشته باشید