معرفی ابزار کاربردی OSRFramework

Pentest tools

در مرحله جمع آوری اطلاعات، یکی از مواردی که بررسی می گردد، شناسایی افراد و جست و جوی آن ها در شبکه های اجتماعی مختلف می باشد. ابزار OSRFramework یکی از ابزارهایی است که در این بخش مورد استفاده قرار می گیرد.

البته یکی از وب سایت هایی که این خدمت را ارائه می دهد، وب سایت pipl.com می باشد که البته درحال حاضر برای دسترسی به این وب سایت و جست و جو در آن نیاز به عضویت در وب سایت خواهید داشت که این امر پیش از این بدون عضویت قابل دسترسی بود. این ابزار می توان تا حدودی امکانات این وب سایت را برای شما فراهم نماید.

این ابزار در مخازن کالی لینوکس موجود بوده و شما تنها کافی است مطابق با تصویر زیر آن را نصب نمایید:

ابزار کاربردی OSRFramework

پس از نصب ابزار با استفاده از دستور زیر شما می توانید نام فرد مورد نظر را با استفاده از سوییچ -n به ابزار معرفی نموده و همچنین با استفاده از سوییچ -p می توانید شبکه های اجتماعی که قصد جست و جوی نام مورد نظر در آن ها را دارید، وارد نمایید:

ابزار کاربردی OSRFramework

در ادامه همچنین شما می توانید صفحات مورد نظر در شبکه های اجتماعی را نیز جست و جو نمایید. دستور زیر بدین منظور استفاده می گردد و شما با استفاده از سوییچ -d می توانید عبارت مورد نظر خود را به ابزار معرفی نمایید تا اطلاعات آن را در شبکه های اجتماعی برای شما شناسایی نماید:

ابزار کاربردی OSRFramework
ابزار کاربردی OSRFramework

لازم به ذکر است که ابزار کاربردی OSRFramework در دوره CEHv10 معرفی گردیده و در بخش لابراتوارهای دوره CEH به آن اشاره شده است.

درباره نویسنده: احسان نیک آور

ممکن است دوست داشته باشید